Idah -

Bamse, Beauty & Cuty!


••••••••••••••••••••••••••••••••• 2012-12-29 @ 20:27:00 •••••••••••••••••••••••••••

Jag hoppades på att förkylningen skulle väda till det bättre idag, men den turen har jag inte med mig. Vaknade upp med känslan av ett rivjärn i halsen och knappt någon röst. Näsan rinner som bara den, samtidigt som den helt igen täppt. Febern håller sig kvar och örat värker. Jag håller verkligen tummarna för att det vänder tills i morgon och går mot bättrings vägen. Jag har verken lust eller tid till att vara sjuk, det "posetiva" är att jag i alla fall har fått ta det lugnt och inte gjort ett skit under tre dagar. Det var vad jag ville, men absolut inte på grund av sjukdom. 

 
Så idag passade jag på att uppvakta mig själv med god mat, tända ljus och bra tv program. Det fick bli fyllda paprikor med ris och köttfärs med taco krydda och ost. Vid sidan om slängde jag ihop creme fraiche blandat med vitlök och två bröd skivor. Enkel matlagning och super gott är det! (kan göras på en mängd olika sätt)
 
Nu ska jag gå ut i köket och vispa lite grädde som jag kan toppa med över min varma choklad och så ska jag ta mig en liten skål med chips innan sängen kallar. I morgon ska jag upp och jobba, trots förkylningen. Ska även lämna in mina älskade jourkatter i morgon, så sorligt. Haft dom i 4 månader i morgon, sjukt vad tiden går. Jag ska sammanfatta och lägga upp en hel del bilder på dom i ett inlägg när jag orkar sitta och fixa ihop det. Dom var totalt skygga när jag tog emot dom, ca 7-8 veckor gamla var dom då. Underbart att ha fått vara med på deras resa och att fått arbeta med dom. Fäst mig som fan vid dom, speciellt den ena som verkligen är bästa kompis med en av mina egna katter. Kanske tar tillbaka den sedan, måste överväga det beslutet lite till innan jag bestämmer mig.



 

 


kommentarer

Namn*


E-postadress* (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Vad har du på hjärtat?

Trackback