Idah -

Ombre färgning


••••••••••••••••••••••••••••••••• 2012-12-08 @ 12:21:00 •••••••••••••••••••••••••••
I lördags natt förra veckan 1/12 fick jag ryck och fyllde i min ombre färgning.
Ombre betyder att färgen är mörkare upp till i botten, och att den sedan tonas ut
ljusare och ljusare i längderna. Det är riktigt fränt tycker jag. Jag rekomenderar
personer att göra denna typ av färgning om ni lätt tröttar på att ha en enda färg i håret.
En ombre färning kan du göra i vilken färg som helst, mörkare upp till och ljusare ner till det är allt.
Du bestämmer helt själv vilken kontrast du vill ha på övergångarna och hur många du vill ha.

I min förra ombre färgning hade jag skarp rosa upptill som sedan tonades ut i ljusare rosa,
vi sparade även några tunna små blonda slingor lite här och var för att liva upp håret lite extra.
Sedan lämnade vi även topparna i min blonda hårfärg. Så i min ombre färgning är jag vågad,
det är inte alla som är det. Men som sagt det är du som bestämmer kontrasten och övergångarna.



Jag ska även försöka få tid till att fixa ihop några bilder i ett inlägg och visa er min ombre färgning och frisyr som jag hade i slutet av oktober när jag var hårmoddel för pinkoholic med rosa hår trend. Det är också första och enda gången som en frisör färgat mitt hår, jag gör alltid det själv annars och trivs super bra med det. Hehe!

kommentarer

Namn*


E-postadress* (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Vad har du på hjärtat?

Trackback