Idah -

lindrig kognitiv störning


••••••••••••••••••••••••••••••••• 2013-01-09 @ 16:22:00 •••••••••••••••••••••••••••
Hej läsisar!

Jag har precis kommit hem från bergsgatan, jag har tillsmmans med min psykolog och en psykolog praktikant gått igenom utredningen/testningen som praktikanten gjorde på mig för några veckor sedan. Det var en tesning uppdelad i fyra bitar som bland annat skulle göra tydligt för oss varför skolgången inte har gått så bra för mig genom åren. Att se vad som är mina styrkor och vad som är mina svagheter, vill säga min problematik.

Resultatet var ganska så exakt av vad jag hade väntat mig, inte så jätte bra. Dom olika delarna i testningen handlar om minne och inlärning, språkliga funktioner, mental snabbhet, uppmärksamhet m.m.

Skönt att ha det gjort och fått se resultaten, nu ska jag ta till mig det och dra nytta utav detta när jag väl är redo för att ta tag i skol världen igen. Jag kommer att behöva mycket hjälp, invuduellt och troligtvis hjälp av en pedagog. Det är en stor lättnad att äntligen få svar på varför jag har haft så mycket problem med det ena och det andra. Nu kan jag se framåt och sträva mot ljusare tiden. Ännu är det inte kört för mig, yey! Detta handlar självklart inte bara om att jag ska kunna få en fungerade och anpassande skolgång utan också om mitt vardagliga liv.

Jag fick idag diagnosen lindrig kognitiv störning som det så fint heter.
Ni kan läsa om diagnosen bland annat här och här.

 
Mina övriga diagnoser är ADHD som du bland annat kan läsa om här
och borderline personlighetsstörning som du kan läsa om här
 

kommentarer

Namn*


E-postadress* (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Vad har du på hjärtat?

Trackback