Idah -

Första dagen av träningen


••••••••••••••••••••••••••••••••• 2013-01-17 @ 17:04:00 •••••••••••••••••••••••••••
Idag kickade jag igång min träning, var först ute och gick intervall i 1:08:24 med hjälp av appen RunKeeper. Vid hemkost tränade jag hemma övningar i ca en timme också.
Bara att tuta och köra, go go go!


Detta är vad jag kommer att köra på i några veckor, måste träna upp min kondition och försöka träna bort min astma så mycket som möjligt. När mitt första delmål är uppnått så blir det till att införskaffa gymkort men självklart kombinera med att vara ute och gå och röra på mig. Känns oerhört skönt att ha fått tummen ur röven och att jag tränar för min egen skull, för att kroppen ska må bra. Jag tränar alltså inte för att gå ner i vikt, utan för att må bra.
 
Men så klart så gäller det inte bara att hålla träningen vid liv utan också om att äta rätt. Självklart kan jag unna mig onyttigheter, det kommer jag absolut inte att utesluta. Men att träna och äta rätt är en väldigt bra kombination, och att få in rutin i måltiderna. 




kommentarer

Namn*


E-postadress* (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Vad har du på hjärtat?

Trackback