Idah -

rejält träningspass igår!


••••••••••••••••••••••••••••••••• 2013-01-19 @ 13:48:00 •••••••••••••••••••••••••••
Hela dagen och kvällen igår var ett träningspass, fy vad seg och orklös jag är idag. Tränade ju först ca 1,5 timme, vid 15 tiden kom pappa och hämtade upp mig så åkte vi och hyrde släp och begav oss till gullbrandstorp för att hämta upp tre st bokhyllor, som vägde bly. Fy vad tunga dom var, men det var bara till att lasta. Sedan åkte vi vidare för att hämta upp ett kontors skrivbord från addxtra, måtten lät inte så mycket men det var lite större än vad jag hade föreställt mig. Trots att jag mätt och så här hemma innan, men det gjorde inget. Vi ville ha ett rymmligt bord. Självklart så var detta bordet väldigt otympligt att bära precis som bokhyllorna, bar det ner för en hal trappa. 
 
Sedan börja vi undra, hur i helvete ska vi få upp allt detta tre våningar in till min lägenhet på egen hand? Min fästman skulle iväg på bio med sin mamma, great att det skulle vara just den tiden. Men han skippade den bussen han tänkt åka med och som tur är var hans pappa på besök och kunde hjälpa till att bära också. Tacka gudarna för det. För det här mina vänner, var inte det lättaste. Jag beslöt mig för att vi skulle sätta in ena bokhyllan i förådet, för detta var inte det lättaste och tympligaste att bära. Sedan hade jag räknat med två bokhyllor en "hel" och en "halv", så det gjorde inte så mycket. Har ingen plats för den sista ändå. 
 
När allt väl var på plats och dom andra gått/åkt iväg (pappa för köra Hampus till bion) så var det bara att tömma datorskåpet jag hade och planera in hur allt skulle vara i hyllorna m.m. Var klar klockan 21 i går kväll, allt som allt tog alltså sex timmar. Så idag får min kropp vila, ingen träning idag inte. Fast lite träning har jag fått ändå. Jag och älsk bar ner datorskåpet i källaren innan, och jag fick fixa och trixa om i förådet och bar ner en fotölj vi inte heller ska ha i lägenheten längre. Det får duga för idag, kram på er!
 
 
 
 
 
 
 

kommentarer

Namn*


E-postadress* (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Vad har du på hjärtat?

Trackback